Hindi Thought (A person lives all his life/इंसान सारी जिंदगी इस धोखे )

Hindi Thought (A person lives all his life/इंसान सारी  जिंदगी इस धोखे )


इंसान सारी  जिंदगी इस धोखे में रहता है कि वह सभी लोगों के लिए अहम है लेकिन हकीकत यह होती है कि आपके होने और ना होने से किसी को कोई फर्क नहीं पड़ता।

Hindi Thought English Translation -

A person lives all his life in the deception that he is important for all people, but the reality is that no matter what happens to you or not.

Hindi Thought Meaning- This quote hits the ego of a person. It is the habit of a person to think that he is the most important person on the earth and this world will not run without him; however, it is just a false belief of the person because things remain the same even if a person remains in the world or not. 

यह उद्धरण एक व्यक्ति के अहंकार को मारता है। यह सोचना एक व्यक्ति की आदत है कि वह पृथ्वी पर सबसे महत्वपूर्ण व्यक्ति है और यह दुनिया उसके बिना नहीं चलेगी; हालाँकि, यह व्यक्ति का सिर्फ एक गलत विश्वास है क्योंकि चीजें यहीं ही रहती हैं भले ही व्यक्ति दुनिया में रहे या न रहे।

More Hindi Thought on Life



No comments:

Post a Comment

Hindi Thought of the Day

The bird sitting on the tree's branch/पेड़ की शाखा पर बैठा पंछी (Hindi Thought)

"पेड़ की शाखा पर बैठा पंछी कभी भी डाल हिलने से नहीं घबराता क्योंकि पंछी डाली पर नही अपने पंखों पर भरोसा करता है।"  Hindi Though...

Popular Posts