Hindi Thought (people get time and intellect together/समय और समझ दोनों एक साथ)

Hindi Thought, time, intellect, lucky, people,
Hindi Thought (people get time and intellect together/समय और समझ दोनों एक साथ)


आज का विचार (Thought of the Day in Hindi) 

समय और समझ दोनों एक साथ खुश किस्मत लोगों को ही मिलते हैं क्योंकि अक्सर समय पर समझ नहीं आती और समझ आने पर समय निकल जाता है।  (Click to Tweet

Hindi Thought English Translation- 

Only a few lucky people get time and intellect together because often intellect doesn't come on time and when intellect comes a time is gone. 

हिंदी विचार की व्याख्या - यह उद्धरण व्यक्ति के जीवन में समय और बुद्धि के महत्व पर प्रकाश डालता है। लेखक का कहना है कि बहुत कम भाग्यशाली लोगों को एक ही समय में समय और बुद्धि मिलती है क्योंकि जब लोगों के पास समय होता है तो उनके पास बुद्धिमानी से काम करने की बुद्धि नहीं होती है और जब उन्हें बुद्धि मिलती है तो उनके पास उनके पास कोई समय नहीं बचता है कुछ भी करने के लिए।  

Hindi Thought Explanation/Meaning- This quote highlights the importance of time and intellect in a person's life. The author says that very few lucky people get time and intellect at the same time because when people have time then they don't have the intellect to work wisely and when they get the intellect then they don't have any time left with them to do anything. 

More Popular Hindi Thoughts on Time - 

Hindi Thought on Time 1
Hindi Thought on Time 2
Hindi Thought on Time 3
Hindi Thought on Time 4

No comments:

Post a Comment

Hindi Thought of the Day

The bird sitting on the tree's branch/पेड़ की शाखा पर बैठा पंछी (Hindi Thought)

"पेड़ की शाखा पर बैठा पंछी कभी भी डाल हिलने से नहीं घबराता क्योंकि पंछी डाली पर नही अपने पंखों पर भरोसा करता है।"  Hindi Though...

Popular Posts